Wednesday, August 7, 2013

#ramadhan #morning #sleepy #drowsiness

assalamualaikum.

pernah terfikir kenapa bile kita sedih, kite nak menangis. lepas menangis, biasenye kite rase letih dan mengantuk lepas tu tertidur. bila tersedar, alhamdulillah semuanya da okay. konfem kan? not sure bout you guys but pretty sure this happen to most of the girls. memandangkan kebanyakan perempuan ni mmg kaya dgn air mata. (eh?). haha.tadi baru lepas surah al-anfal. and here goes the answer.

surah al-anfal,ayat 11.

(Ingatlah) ketika kamu diliputi perasaan mengantuk sebagai satu (pemberian) aman dari Allah (untuk menghapuskan kecemasan kamu). Dan (ingatlah ketika) Ia menurunkan kepada kamu hujan dari langit untuk mensucikan kamu dengannya dan menghapuskan dari kamu gangguan Syaitan, dan juga untuk menguatkan hati kamu dan menetapkan dengannya tapak perdirian (kamu di medan perjuangan).
(tafsir ar-Rahman)

terasa sgt sweet Allah di situ. <3.teringat pernah cakap kat sahabat pasal ayat ni tapi waktu tu lupe ayat surah yg mane satu.. Allahurabbi --". sekarang dah jpe balik. alhamdulillah. jadi kesimpulannya, mengantuk ni adalah one way yg Allah kurniakan untuk bg kite ketenangan.. :). subhanallah. tapi janganlah kite bantai tido sepanjang mase kan.. 
(untuk pemahaman yg lebih lanjut drpd yg lebih ahli^_^)

hari ni hari last ramadhan untuk tahun ni. semoga kita insan yang lebih baik selepas keluar dr ramadhan ni. in sha Allah. ya Rabbi temukan aku dah keluargaku di ramadhan-ramadhan yang akan datang. Ramadhan yg masih berbaki ni kite sprint byk lg ok. sebab hidup di dunia ni hanya untuk cari redha-Nya:)

  pst: smalam subuh hujan kat taiping smp pagi. subhanallah. :'). rase melankolia sgt. terase bandung-feel sgt2. T_T

No comments: