Thursday, July 5, 2012

adil.

ya Tuhanku, jadikan aku adil dalam menilai sesuatu, meletakkan segalanya pada tempatnya.
kerana aku risau
andai kata hati ini bukan membenci kemaksiatan
tetapi membenci sang pelakunya.
andai kata hati ini merelakan keburukan
dengan alasan sudah menjadi kebiasaan dunia hari ini
bencikan aku pada dosa, Tuhanku
dan bukan pada si pelakunya
tanamkan rasa sayang kepada saudara seagamaku
supaya kelak tidak aku dipersoalkan atas sesuatu
bukakan pintu-pintu hati kami
agar sentiasa mekar mewangi cinta kepadaMu
agar terarah segala-galanya padaMu
agar tidak lagi aku membenci atau merelakan sesuatu bukan pada tempatnya.


semoga Allah redha dan menjagamu.

kalaulah ada clorox hati super pantas untuk bersihkan hati yang hitam ni... T.T

2 comments:

myword said...

amiin...
aku turut berdoa... :)
syukran ya ukhti... :)

aqeyLs said...

:)).